Na czym polega fotografia reklamowa?

Trzeba przyznać, że fotografia reklamowa jest specyficznym rodzajem reklamy, głównie przez mało świadomy sposób jej odbioru. Bardzo często jadąc tramwajem, autobusem czy samochodem, widzi się dużo billboardów wiszących jeden obok drugiego. Wtedy patrzy się na nie bezmyślnie przez szybę, nie zdając sobie sprawy z tego, iż nasz umysł „wdrukuje” w ten sposób fragmenty obrazów mijanych każdego dnia. Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący fotografii reklamowej. Przeczytaj go koniecznie!

Podział fotografii reklamowej

Zacznijmy od tego, że fotografię reklamową można podzielić na:
– zewnętrzną, uliczną (najczęściej ukazuje się w niej sytuacje niezwiązane z reklamowanym produktem. Często działa na zasadzie zszokowania odbiorcy np. reklama ubrań ukazująca fotografię całującego się księdza z zakonnicą, obok zdjęcia dodaje się logo firmy lub znak firmowy, ewentualnie krótki tekst),
– prasową (nasuwa skojarzenia z danym towarem, reklamowany produkt pojawia się w tle, np. papierosy, perfumy. bezpośrednią (produkt pokazuje się bezpośrednio – reklamy samochodów).

Sekwencje reklamowe

Bardzo często mamy do czynienia z tzw. „sekwencjami reklamowymi” – polegają one na ukazaniu jakiegoś produktu np. na kilku stronach czasopisma lub też stopniowym pojawianiem się billboardów na mieście. Najpierw zauważa się przyciągające uwagę hasło lub intrygujący obraz. Po czym napięcie wzrasta, aż w końcu wszystko się wyjaśnia wraz z ostatnią sekwencją reklamy (zdjęcie produktu).

Jakie są wymogi dla fotografii w reklamie?

Przede wszystkim fotografia w reklamie objęta jest pewnymi wymogami, takimi jak kolor, rozmiar, czytelność zdjęcia, itp. Zdecydowanie najczęściej na ukazywanych obrazach pojawiają się kobiety w towarzystwie mężczyzn, dzieci, kosmetyków czy sprzętów domowych lub mężczyźni w towarzystwie alkoholu, papierosów, samochodów bądź produktów do golenia. Ponadto fotografia reklamowa w przedstawianiu swoich produktów wykorzystuje pewne możliwości aranżacji komputerowej, aby np. ukazać auto w ruchu. Tu podstawową rolę grają kolory, światło i ludzkie twarze.

Co jest największym atutem fotografii reklamowej?

Na pewno największą korzyścią fotografii reklamowej jest fakt, że łatwo ją dostrzec. Przede wszystkim widzi się ją między innymi na słupach ogłoszeniowych, citylightach, autobusach czy wywieszanych, oświetlonych billboardach. W naszych czasach stanowi ona streszczoną funkcję przekazu masowego, który trafia w sedno sprawy. Jest świetnym sposobem pozyskiwania nowych klientów.

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *